Calea Națională nr. 83, Botosani +40 231 531 688 secretariat@cpppim.ro Luni - Vineri: 8-16
RomânăEnglishFrenchGermanHungarian

Analiza financiar-contabila a veniturilor si cheltuielilor - 2019

În anul 2019 s-au înregistrat venituri totale în sumă de 509.025 lei. Comparativ cu anul precedent 2018, se observă o scadere totală a acestora cu 12%, scadere determinata de neorganizarea cursurilor de perfectionare organizate pentru inspectorii de munca din cadrul ITM-urilor si Inspectiei Muncii, din lipsa de fonduri cu aceasta destinatie.

Anul acesta, singura sursa de venit a fost cea provenind din seminariile si cursurile de perfectionare cu agentii economici.evolutia venituti cheltuieli

În anul 2019, cheltuielile totale inregistrate au fost în sumă de 1.088.175 lei, mai mari cu 9,27% față de anul precedent. Această diferență în plus, este generată de creșterile salariale acordate începand cu 2019 prin art.34 alin.1 din OUG 114/2018. Aceasta majorare se regăseste în cheltuielile anuale de personal ale anului 2019. În acest context, în anul curent, cheltuielile cu personalul propriu au crescut față de anul precedent cu 17,88%.nivelul cheltuieli venituri

În anul 2019, ponderea cheltuielilor cu salariații proprii, angajați cu contract individual de muncă reprezintă aproximativ 67% din cheltuielile totale, cheltuielile cu colaboratorii fiind în jur de 25%. În urmă cu sase ani, s-au luat măsuri de reducere a cheltuielilor cu colaboratorii stabilindu-se o proporționalitate între acestea și numărul de cursanți. Excepție fac membrii comisiilor de examinare ale căror indemnizații sunt stabilite conform art.24 alin.4 din OUG 129/2000 și organizatorii de curs care sunt remunerați cu sumă fixă deoarece desfășoară aceeași muncă indiferent de numărul de cursanți.

Scaderea cheltuielilor cu colaboratorii în anul 2019 față de anul 2018 cu 6,75% este proportionala cu scaderea veniturilor din cursurile de perfectionare, acesti doi indicatori fiind in stransa concordanta. De asemenea, am urmărit ca prin deciziile financiare luate, calitatea activității de perfecționare să nu fie afectată, acesta fiind un indicator de creștere pe termen lung, foarte important.

Cheltuielile cu deplasările au scazut anul acesta față de anul precedent deoarece, din lipsa de fonduri bugetare alocate Inspectoratelor Teritoriale de Munca si Inspectiei Muncii, CPPPIM nu a organizat cursuri de perfectionare pentru salariatii acestor institutii. De asemenea, in acest an nu s-au efectuat cheltuielile aferente deplasării unui reprezentant al Centrului la ședința anuală RIIFT.

Cheltuielile materiale și servicii au atins un nivel de aproximativ 6% din totalul cheltuielilor efectuate de instituția noastră, cu cca 7% mai mari decat in 2018. Acest nivel îl considerăm scăzut având in vedere baza materială de întreținut și creșterea prețurilor la diverse produse și servicii. O pondere însemnată în aceste cheltuieli o au cele generate de întreținerea clădirilor, cele de logistică pentru organizarea de cursuri (mape, block-notes, contracte, pixuri, cd-uri, chirii, etc.) și de corespondență (transmiterea acestor materiale în județele unde se organizează cursurile de perfecționare). S-au evitat cheltuielile neeconomicoase și care nu sunt utile pentru buna desfășurare a activității instituției noastre.proporti cheltuielilor totale in venituri

Din analiza comparativă a veniturilor și cheltuielilor în ultimul an de activitate 2019 comparativ cu anul precedent, se observă că veniturile totale sunt depășite de cheltuielile totale cu mai bine de 100%, situație generată de existența câtorva categorii de costuri care sunt fixe, indiferent de volumul de încasări generate de cursurile de perfecționare. În această categorie se includ: cheltuielile cu personalul propriu, o parte din cheltuielile cu colaboratorii (organizatorii de curs si comisiile de examinare) și cheltuielile de capital. Deși veniturile totale au scazut în 2019 cu 12%, cheltuielile totale au crescut cu aproximativ 9%. Cu exceptia cheltuielilor cu personalul propriu ale caror salarii sunt stabilite prin lege si a cheltuielilor materiale afectate de inflatie, toate celelalte categorii de cheltuieli au inregistrat diminuari. De asemenea, din graficele anexate, se observă o tendință de scadere a activității Centrului, în ultimii trei ani. Aceasta scadere este compensata de un volum acoperitor al veniturilor totale obtinute de Centru in toti anii de activitate.

Și în acest an s-a urmărit păstrarea eficienței activității instituției noastre și eliminarea cheltuielilor neeconomicoase. De asemenea, merită menționat faptul că deși cheltuielile cu personalul propriu reprezintă o categorie însemnată de cost, organigrama instituției noastre este completată cu un număr minim de salariați, număr prevăzut atât de legislația economico-financiară în vigoare, cât și de cea de perfecționare.

 

Menționăm de asemenea, că toate cheltuielile s-au efectuat cu încadrarea în bugetul de venituri si cheltuieli aprobat pentru anul 2019.

Anexam la prezenta anexele: ….

 

 

 

Statistica cursuri si seminarii 2019 (HG nr. 537/2001) ITM-uri
NR. CRT. DENUMIRE PROGRAM PERFECTIONARE NUMAR GRUPE NUMAR CURSANTI
1 Legislatie SSM 3 52
2 Seminar Securitate si sanatate la locul de munca[ 4 60
TOTAL 7 112

 

NR. CRT.  JUDET INSPECTOR /REFERENT RESURSE UMANE INSPECTOR IN DOMENIUL SECURITATII SI SANATATII IN MUNCA TOTALURI PARTIALE TOTAL GENERAL 
PERFECTIONARE (50 de ore) SPECIALIZARE (80 de ore) INITERE         (50 de ore) SPECIALIZARE     (80 de ore) TOTAL RU TOTAL SSM TOTAL CURSURI 50/80 TOTAL CURSURI TOTAL CURSANTI
NR. CURS CURSANTI NR. CURS CURSANTI NR. CURS CURSANTI NR. CURS CURSANTI NR. CURS CURSANTI NR. CURS CURSANTI NR. CURS 50 ORE CURSANTI NR. CURS 80 ORE CURSANTI
1 ARGES 3 42     1 21     3 42 1 21 4 63 0 0 4 63
2 BOTOSANI             6 125 0 0 6 125 0 0 6 125 6 125
3 BRASOV 2 29             2 29 0 0 2 29 0 0 2 29
4 IALOMITA             1 16 0 0 1 16 0 0 1 16 1 16
5 IASI 4 51     5 77 6 81 4 51 11 158 9 128 6 81 15 209
6 SUCEAVA 1 15             1 15 0 0 1 15 0 0 1 15
7 TELEORMAN         3 33 3 60 0 0 6 93 3 33 3 60 6 93
8 TIMIS 9 128             9 128 0 0 9 128 0 0 9 128
9

VASLUI

            3 37 0 0 3 37 0 0 3 37 3 37
TOTAL   19 265 0 0 9 131 19 319 19 265 28 450 28 396 19 319 47 715

 Perfectionare Legislatie SSM - 32 cursanti

 Seminar SSM - 60 cursanti

 

 

p.DIRECTOR,

SEF SERVICIU E.F.A.R.U.,

Aurica Pelcear

Mihaela Movilă

 

Evenimente

Cine este online?

Acum vizualizează dupa IP:

1
Online

Statistică vizualizări articole

Afișări articole
1259038

Informatii suplimentare

Informații suplimentare în legătură cu programarea cursurilor și locurile de desfășurare puteți obține la numerele de telefon 0231/531688, fax 0372/875939  
Email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.  {Play}

Împreună din 2001

Trecând peste greutățile inerente începutului, am reușit să pavăm cu ani de experiență drumul spre profesionalism. Suntem siguri că ne așteaptă noi provocări, cărora le vom da curs cu gândul la împlinirea misiunii noastre. {Play}

Statistica - Trafic

Astăzi501
Ieri196
Săptămâna1369
Lună4192
Total305868